fbpx

איך להפוך מפגש עם זרים לעשיית עסקים

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בלינקדאין

מכירים את התופעה שאתם מגיעים לאירוע מסוים ואתם בקושי מכירים אנשים?

ככה קרה לי בשבוע שעבר, הגעתי למפגש של בעלי עסקים בתל-אביב, את רובם לא הכרתי ובאופן ממש לא מפתיע גם הם לא הכירו אותי (:

הפעם נסעתי עם חברה שגם היא עצמאית, קצת ביישנית עוד לפני שנרשמנו אמרתי לה, שאין לי בעיה שתיסע איתי אבל שתיקח בחשבון, שבמהלך האירוע אני לא אהיה איתה.
בדרך מנצרת עילית לת"א היא קבלה ממני 5 כללים לאיך למקסם את האירוע מעבר לידע שנקבל כי אולי יש שם לקוחות פוטנציאלים או אפשרות לשיתוף פעולה מניב.

כשנפגשנו בחזרה ברכב היא קפצה ואמרה זה באמת פשוט, הצלחתי ליצור קשר פרקטי ויעיל אני מקווה שיהיה לזה המשך!
אמרתי לה שתקווה זה דבר חשוב אבל רק פעולה מייצרת תוצאה והצעתי לה לבצע עוד שלושה דברים כדי להגדיל את הסיכויים להמשכיות.

אתמול היא התקשרה  ובשמחה סיפרה שבעקבות האירוע היא סגרה 3 עסקאות בשווי של 1,600 ש"ח כל אחת היא הכניסה 4,800 ש"ח לחשבון !!!
ובנוסף היא בקשר עם עוד חמישה אנשים מהאירוע שמתבשל איתם משהו
ועם שניים זה ממש לא יקרה!

אז מהם 5 הפעולות שהיא שמעה ממני?

  1. לדבר עם זרים
    אני לא יודעת איך אתם פועלים כשאתם מגיעים לאירועים השונים, האם אתם בין אלו שנעמדים בצד, מתקבצים סביב מי שאתם מכירים או שאתם פותחים שיחה עם אנשים "זרים".

אני מאלה ש"מתחילה עם זרים", מבחינתי זו הזדמנות להכיר אנשים חדשים, גם אם הם לא אנשי עסקים כי אף פעם אנחנו לא יודעים את מי הם מכירים או שאולי אפשר לעשות איתם שיתוף פעולה כלשהו.

  1. לשבור את המבוכה בחיוך ולהמשיך עם משפט מחץ
    גם אני, אחרי כל כך הרבה שנים בעולם העסקים נבוכה כשאני ניגשת לאדם שאני לא מכירה, הדרך שלי לשבור את המבוכה היא לחייך. כשאני ניגשת עם חיוך מאוזן לאוזן באופן טבעי גם הצד השני מחייך.

תכננו משפטי מחץ להצגה עצמית, אל תהיו בנאליים, אבל גם אל תגזימו למשל אם אתם מטפלים ברפלקסולוגיה זה לא אומר שתבקשו ממנו שיוריד את הגרב ותתחילו להדגים את השירות הנפלא שיקבל…

  1. לשאול שאלות פתוחות
    לאחר שהצגתי איך קוראים לי, למקרה ששכחתם… אסנת רובין אני  שואלת שאלות פתוחות  שמצריכות תשובה של יותר מכן ולא. כמו מאיפה הם הגיעו? עם מי … על העסק שלהם  וכו'..

שאלות שגורמות לצד השני להיפתח, ולי זה מאפשר להכיר אותו, לראות אם יהיה קשר ואיזה סוג קשר. לא כל מפגש עם אדם מבחינתי, הוא לקוח פוטנציאלי! יכול להיות שיתוף פעולה או אפילו תחום עניין משותף.

  1. להגדיר עם כמה אנשים אדבר
    תסכימו איתי, שאין באפשרותנו להכיר באמת כמות גדולה של אנשים, בפרק זמן קצר. לרוץ ולחלק כמה שיותר כרטיסי ביקור זה טעות, שאפרט עליה בפעם אחרת !

הגדירו שלכל אדם תקדישו כ-12-15 דקות לדוגמא, אם אתם נמצאים באירוע , שנערך כחמש שעות ובו יש 100 איש והזמן ליצירת קשרים הוא: חצי שעה בבוקר לפני הכניסה לאולם וחצי שעה בהפסקת קפה בין ההרצאה. מכאן תוכלו להכיר  בין 6-10 אנשים בזמן ההפסקות.

  1. לבקש כרטיס ביקור של הצד השני
    הקשבתם לאדם, ראיתם שיש פוטנציאל כלשהו עכשיו בקשו ממנו כרטיס ביקור, ורשות לרשום עליו רשמו משהו שיעזור לכם לזכור מיהו ומה הקשר שתרצו (תבנו לכם סימנים, ללקוח פוטנציאל, לשת"פ, לחברות וכו') לפני שאתם רושמים על גבי כרטיס הביקור בקשו ממנו רשות לרשום, ציינו שחשוב לכם לזכור אותו, או לחלופין, רשמו לאחר שזזתם ממנו.

כפי שראיתם הכללים הם מאוד פשוטים קלים ליישום ואם פועלים בצורה נכונה ניתן להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם

נ.ב.

אבל מה היא עשתה לאחר האירוע?
איך היא הצליחה לסגור מכירות ?
את זה אגלה לכם בפוסט הבא.

אני רוצה להצליח

בואו נהיה חברים ברשת

דילוג לתוכן