הקשר בין המוצר לבין מה שהלקוח באמת קונה

כשאני שואלת בעלי עסקים מה הם מוכרים, רובם עונים לי בסיסמאות שונות,

"אני מוכר תועלת", "אני מוכרת מענה לצורך ."אוקיי, נכון ו… ת'כלס מה הלקוחות מקבלים?

להבנת סוג המוצר יש השלכות בבניית מערך השיווק שלו ושל העסק שלכם.
המוצר יכול להיות מוחשי, שירותי ואפילו רעיוני , הוא מוגדר כמוצר כל זמן שהוא מספק
מענה לרצון או לצורך של אנשים והם מוכנים לקנותו.  עליכם להגדיר את סוג המוצר שלכם.

מעבר לאבחנה בין מוצר מוחשי לשירותי,

עליכם לבחון אם הוא נקנה בתדירות גבוהה או שהוא נקנה בתדירות נמוכה,

אם הוא מבוקש או אינו מבוקש אך עם זאת נדרש, כפי שקורה בתחום הביטוח

האם יש הבדל בין לקוח המחפש נכס לצורך השקעה לעומת לקוח המחפש את בית חלומותיו? ברור שכן!

ללקוח המחפש נכס להשקעה הגיוני שהיתרונות שיפורטו בפניו יהיו התשואות הכלכליות שיניב מהנכס,

לעומת לקוח המחפש את בית חלומותיו, לו יודגשו הסביבה ואיכות החיים במגורים בדירה ,נכון?

כמו בחיים, כך גם בעסקים, את אותו המוצר יכולים לראות שני אנשים בצורה שונה.

מסיבה זו אני מעדיפה שתשאלו את עצמכם אילו פתרונות המוצרים או השירותים שלכם יכולים לספק.

כך תוכלו לבנות אסטרטגיית שיווק טובה ולפנות לפלחי שוק ולקהלים שונים

תוך הדגשת היתרונות והתועלות המעניינים אותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *