fbpx

על נוח ומהנדסי הטיטניק שמעתם?

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בלינקדאין

מכירים את האמירה "תיבת נח נבנתה על ידי חובבנים. מקצוענים בנו את הטיטניק"… ? סביר להניח שכן (:
ולמה אני שואלת אותכם?
השבוע ראיתי איך מישהי מעליבה מומחית דרך המשפט הזה…

הייתי במפגש חברתי שתוך שניות נהפך למעגל נטוורקינג. כשהבנו שכל הנשים שמדברות הן עצמאיות, לא הכרנו אחת את השנייה. וכך בין ביס ללגימה באירוע אחת המשתתפות סיפרה שממש קשה לה להיות עצמאית  וכששאלנו מה קשה? היא אמרה ניהול הכסף.

למרות שהיינו זרות, היא שיתפה שהיא שילמה מלא כסף ליועצים, מאמנים ומומחים שונים, היא ציינה את שמותיהם וטענה ששום דבר לא עבד, היא דיברה בתקיפות תוך שהיא מאשימה אותם.

כשסיימה את דבריה, אחת הנוכחות ציינה שהיא מומחית בניהול כסף ושהיא…" היא עוד לא סיימה לדבר כשהבחורה "המתלוננת" קטעה אותה ואמרה בזלזול "תיבת נח נבנתה על ידי חובבנים. מקצוענים בנו את הטיטניק… תשמרי לעצמך את המומחיות שלך!"
היינו בשוק…. המומחית לכספים, שרק רצתה לעזור האדימה והתפללה שהאדמה תבלע אותה…
נחלצתי לעזרת בזכות משהו שלמדתי מספרו של ג'ון אסאראף ושאלתי את המתלוננת "את יודעת מה הטביע את הטיטניק?" היא התחילה למלל כל מיני הסברים שונים ואני קטעתי ואמרתי לה שמה שהטביע את הטיטניק היה החלק החבוי של הקרחון, החלק שאיש לא ניחש שקיים מתחת לשטח, בדיוק שכנראה קורה אצלה, שסביר להניח שיש דברים נוספים  שחבויים שמונעים מהעסק שלה וממצב החשבון להתרומם. ובמקום לבדוק מה ולמה הדברים בעסק שלה לא מתרוממים היא מחפשת אשמים בחוץ ולא עושה חקר אמיתי.

חייכתי אל המומחית ומבלי להתנצל אמרתי לה בואי, אני בטוחה שיש כאן אנשים שישמחו להיעזר בידע ובניסיון שלך, אל תאפשרי לאנשים שלא עושים עבודה עם עצמם למנוע ממך לעזור לאחרים….

ולמה אני מספרת לכם את זה?

כדי לשלוח אותם לפגישה עם עצמכם, תקצו לעצמכם זמן ותבחנו מה עובד לכם בחיים ומה לא.
הכינו רשימה של מה שעובד ומה שלא עובד בחיים שלכם ברשימת המה לא עולה… אל תטיחו לא בעצמכם ולא באחרים את האשמה… תסתכלו על זה מתוך מחשבה איך לשפר.. ואל תשכחו גם להיות נחמדים לעצמכם (:

אני רוצה להצליח

בואו נהיה חברים ברשת

דילוג לתוכן